fredag 13 november 2009

IKEA bluff?

Hur många minns IKEAs reklam där ett barn som äter glass samtidigt står och hoppar i en vit ektorp soffa?

Eller reklamen som går nu där det äkta paret inte kan enas om vilken klädsel de ska ha på soffan och gör allt för att smutsa ner den?

Min vita soffa går att tvätta i 60 grader. Med två barn och en hund är det ju smart att kunna slänga in den på 60 grader. Praktiskt kunde jag tycka efter att ha blivit påverkad av reklamen.

Men praktiskt går ju att diskutera. Det krävs en rejält stor tvättmaskin för att kunna tvätta klädseln och i mitt fall får jag dela upp allt och tvätta i omgångar. Likväl kommer det ut hjälplöst skrynkligt.
Denna gången sänkte jag varvtalet till 800 för att på så sätt få mindre skrynklor. Kan meddela att detta inte hjälpte. Står nu återigen med den kluriga uppgiften att försöka stryka en hel soffklädsel.

Soffan lär stå vit till julen men så värst fin undrar jag om jag får den.

Hur gör ni andra som behöver tvätta er Ektorpklädsel?

2 kommentarer:

Julhuset sa...

Jag som funderar på att köpa en vit eketorp. Ok att länka.

Hannele funderar sa...

Tumlare då, det blir slätt i värmen?

Leta i den här bloggen