måndag 7 december 2009

Kransverkstad


Det blev ett antal kransar gjorda i helgen. Granriset köpte jag hos julgransförsäljaren och det var en rejäl bunt som aldrig tog slut. En liten nackdel eller fördel, beroende på hur man ser det.
Efter 3 normala kransar och en jättelik sådan var jag rejält trött på gransriset.
Resterande granris fick åka ut på trappan.
Tanken idag var att jag skulle göra lussebullar med barnen. Problemet var att dottern hade än en gång tillbringat tiden på fritids med att titta på film. Gissa om jag fick hem ett överaktivt barn! Det kändes inte som direkt läge att köra igång ett lussebak under de förutsättningarna.
Fram med hopprep och på med hög musik för att försöka trötta ut lite.
Måste erkänna att jag går igång på att personalen gör det så enkelt för sig på fritids och lämnar över energiknippen till trötta föräldrar som måste hem och laga middag efter en lång arbetsdag.
Lite engagemang och stimulans på fritids hade varit trevligt.
Förhoppningsvis blir det läge för lussebullsbak innan lucia. Det ska bara tryckas in ett födelsedagsfirande på fredag. Någon som har ett recept på något gott att äta och som inte kräver en massa timmar i köket?















Leta i den här bloggen